onsdag, september 20, 2006

Knuten näve är så 1900-tal...

... nu är det Ohlyfingret som förenar oss. Nästa gång vi sjunger internationalen blir det med Ohlyfingret stolt pekandes mot skyn. Vid extra festliga tillfällen kan man också med fördel fästa en liten röd fana på fingret.

Efter att ha utvärderat mitt val i söndags genom diverse test inser jag att jag satte mina slantar på rätt häst. Även om det var den som sprang långsammast.

Personlighetstestet:
Vem av partiledarna är du mest lik?
Livsstilstestet: Lever du som en folkpartist eller växte du bara upp med en dominant morsa?

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Utseendemässigt måste jag nog säga Reinfeldt med mina hamsterkinder.
Dock personlighetmässigt måste jag säga Gudrun. Med min stela dansstil a la Gudrun på Docklands för många år sedan.
Vi har också mitt diskutabla ölsinne. Att jag kanske inte gör de bästa beslut när jag har ett visst alkoholintag. Jag kan även se så där sträng ut som Gudrun med mina glasögon och röda läppar...
Svar: En hybrid mellan Reinfeldt och Schyman.

11:06  
Anonymous Anonym said...

Men se till att få det svart på vitt genom att följa länkarna och låta vetenskapen avgöra. Gissningar sysslar vi inte med. Även om jag måste tillstå att det känns som kvalificerade gissningar.

11:33  
Anonymous Anonym said...

Jag är en kreativ själ. Jag sysslar inte med regelrätta test. Jag plogar min egen uppfart. Precis som Gudrun.

12:01  
Anonymous Anonym said...

"Du och centerpartiledaren Maud Olofsson måste komma från samma stam.
Din energi är avundsvärd. Du bangar inte för en enda strid, tar gärna kommandot och ser otroligt nog till att vara välskräddad hela vägen. Familj och hem är viktigare än fest och landet är mer hemma än stan."

"Familj och hem är viktigare än fest?"
Vem pratar dom om? Jag föraktar ju barn.
Min analys var mycket bättre.
"Landet är mer hemma än stan" Herregud.

12:08  
Anonymous Anonym said...

Haha, Maud... Det är kul. Känner redan att det börjar bli lite friktion i vår dynamiska producentduo. Jag blev Lars O. Gissar att Ohlyfingret kommer att vina över middagsbordet.

12:26  
Anonymous Anonym said...

Fiktion. Vad pratar du om människa?
Nä, vi kommer vara sådär passionerat spännande. Som Kate moss och Pete. Vi kommer ju vara dom man vill ha på fest. Med one-liners och bitska kommentarer.
Fast jag kommer aldrig bära fula shorts, det passar inte min fria kulturstil.
Konstigt, för när jag svarade på frågan hur man festar, så svarade jag givetvis "in på små timmarna". Sen skriver som att jag vill sitta hemma. Dåligt test.

13:46  
Blogger Morgan said...

Eva Bergman/ H. Mankell.

Där snackar vi Powercouple med rockstjärneutstrålning.

13:56  
Anonymous Anonym said...

Eller varför inte regissören Karin Enberg och Tv-profilen Bengt Magnusson.

14:09  
Anonymous Anonym said...

Sveriges mest politiskt korrekta och samtidigt coolaste powercouple måste ju vara Ann-Linn Guillou och Sandra Andersson, döttrar till Jan Guillou respektive Roy Andersson, som outas i Wikipedia.

En källa namngav annars Mankells dotter som Guillous dotters lover. Men det hade nog blivit lite väl köriga släktträffar i familjen Guillou/Mankell/Bergman.

14:14  

Skicka en kommentar

<< Home