söndag, oktober 22, 2006

Kemisk söndag

Ok, det är söndag. Jag är inte bakis. Jag vet, det är lätt att luras av bakfyllemössan, bakfyllehalsduken, bakfylleblicken och kanske framför allt bakfyllekorven. För även om jag var uppe i arla morgonstund, åt frulle med innehåll från sex av sju kostcirkelbitar, gick en rask höstpromenad runt Röda Sten och därefter försökte ägna dagen åt läsning och andra sysslor som kräver en vakenhetsnivå på över 50 procent och ett attention span på längre än trettio sekunder, så lyckas jag inte ens övertyga min egen kropp om att jag inte är bakis.

Jag somnar över böcker, bär toppluva för att hålla ihop huvudet och kroppen skriker efter korv. Det är inte bara söndag, det är även kemisk söndag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det bästa man kan göra på söndagar, har jag upptäckt, är att jobba. Sen märker man knappt måndagen heller.

11:41  
Anonymous Anonym said...

Innelista vecka 43
(ni ska veta att mina civila vänner i alla fall är intresserade...)
5. Hästkött
4. Sympati ( ge varandra i rikliga doser)
3. Svartfester och jubileer (de enda sorters fester vi borde befatta oss med)
2. Kolsyresnö i håret och gratis champagne (Höstens accessoarer, ursnyggt!)
1. Balkan (Krovatien I miss u!)

Bubblare: hinderbanor, sena nätter i industriområden, parasoll mot regn, fibromyalgi

Utelista
5.Ingrosso-barn
4.Den ibland så ocharmiga väderlek som hör till årstiden
3.Chalmers examensceremoni
2.DJs som missförstått sitt uppdrag
1.Tonårsregressioner

Bubblare: Blå tolkning av grundlagar, svårigheten att hitta anständiga skor, paragrafryttare.

17:27  

Skicka en kommentar

<< Home